5 września – Magnuszew; 25 września – Mariańskie Porzecze;
26 września – Miedzna; 3 października – Węgrów
Podczas Wieczorów Muzycznych XVIII edycji Festiwalu Mazowsze w Koronie, organizowanego w zabytkach mazowieckiej architektury, będzie dominowała kameralistyka. W czasie jesiennych koncertów mazowiecka publiczność będzie miała okazję usłyszeć dzieła europejskich mistrzów epoki baroku, wykonane na historycznych instrumentach oraz utwory najwybitniejszych kompozytorów polskich, zaaranżowane na instrumenty klasyczne, ludowe i dawne. W programie festiwalu znalazły się utwory m.in. Jana Sebastiana Bacha, Antonio Vivaldiego, Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki, a także Silviusa Leopolda Weissa.
Lutnia zawsze była źródłem inspiracji dla wielu kompozytorów. Zafascynowany jej brzmieniem był też Jan Sebastian Bach - stworzył piękne suity lutniowe. Sam mistrz posiadał dwie lutnie barokowe słynnego lutnika J.C. Hoffmanna, a niejeden z uczniów Bacha też potrafił grać na lutni. Tradycja transkrypcji towarzyszyła lutni od początku jej istnienia. Na duet lutni były opracowywane utwory religijne, czasem nawet chóralne. Gitara barokowa i teorba były pierwotnie uznane za idealne instrumenty akompaniujące. W parze często używane były do wykonywania basso continuo. Poza muzyką oryginalnie stworzoną na te instrumenty postanowiliśmy wykorzystać możliwości, które daje nam technologia, więc połączyliśmy gitarę i teorbę z brzmieniem organowym w słynnym koncercie Antonio Vivaldiego D-dur
– wyjaśnia Anton Birula.