Od 23 maja duet artystów Puś i Tabor zaprasza na ucieczkę w przestrzeń mającą przynieść wytchnienie przez zanurzenie się w światło, animację i dźwięk.
Tytuł projektu Wojciech Puś i Jerzy Tabor zaczerpnęli z tytułu albumu wydanego w 1993 r. przez brytyjski zespół metalowy Cradle of Filth. I choć niesie on pesymistyczne poczucie całkowitego przytłoczenia bezsensem rzeczywistości, to artyści proponują ucieczkę w przestrzeń mającą przynieść wytchnienie przez zanurzenie się w światło, animację i dźwięk. „Projekt Total Fucking Darkness jest uwolnieniem marzenia o przestrzeni spokoju i wrażliwości. Nie jest to wystawa, nie jest to praca. Tworzymy miejsce, w którym możesz powrócić do tego, za czym tęsknisz.”
Wojciech Puś w swoich pracach łączy estetykę eksperymentalnego filmu z elementami instalacji świetlnej i projekcji wideo, nadając im kinematograficzny charakter. Jego realizacje mają charakter instalacji przestrzennych, w których wykorzystuje ruchomy obraz, specyficzne rozwiązania świetlne i ścieżki dźwiękowe (często w formie winyli). Jego najnowsze realizacje to: serial “Queer Landscapes” (premiera na festiwalu Rencontres Internationales Paris/Berlin w Luwrze i Haus der Kulturen der Welt w Berlinie), “Nonrecognition” (razem z Patem Dudkiem i Jerzym Taborem) - (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie), „Endless - Music for Performers” - zapis improwizacji muzycznych wydanych przez Bocian Records, oraz seria kinematograficznych performansów: „Endless: Day as Days / Night as Nights” i „Wiatr nas łączy” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, kuratorowanych przez Natalię Sielewicz i Paula B. Preciado. W 2018 roku, w ramach wystawy kuratorowanej przez Katarzynę Krysiak, Galeria Foksal wydała jego książkę artystyczną „Endless | The Diary” - mozaikowy zapis rzeczywistych i wyobrażonych wydarzeń z procesu realizacji filmu „Endless”, który artysta sytuuje w kategorii queerowej abstrakcji, rozciągającej doświadczenie szeroko rozumianej tranzycji na najbardziej uniwersalne, egzystencjalne doznanie jednostki. Publikacja była prezentowana m.in. w Benaki Museum (Ateny), oraz w Aperto Raum / Erika Hoffmann Sammlung (Berlin).
Jerzy Tabor - animator, absolwent studiów antropologicznych w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Animacji i efektów specjalnych w Szkole Filmowej w Łodzi - wystawa dyplomowa w Signum Foundation Gallery (2022). Jego prace były prezentowane m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego / oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, na Fotofestiwalu w Łodzi. Prace plastyczne artysty były publikowane m.in. w wydawnictwie „Wormhole” (Kunstakademie Düsseldorf, 2020), „Bezkres” (Fotofestiwal / PWSFTViT w Łodzi, 2021) oraz jako seria unikalnych okładek albumu muzycznego „Nonrecognition”. Jest twórcą animacji i projekcji do przedstawień w Starym Teatrze w Krakowie. Twórca autorskich interwencji animacyjnych i efektów wizualnych w filmie „Endless” i serialu „Queer Landscapes” (reż. Wojciech Puś, premiera w Musée du Louvre, Paryż i Haus der Kulturen der Welt, Berlin w ramach festiwalu Rencontres Internationales, 2021).
Total Fucking Darkness
Wojciech Puś, Jerzy Tabor
Otwarcie: 21.05.2022 (sobota) 14:00-20:00
Czas trwania: 23 maja – 10 czerwca 2022
Wojciech Puś w swoich pracach łączy estetykę eksperymentalnego filmu z elementami instalacji świetlnej i projekcji wideo, nadając im kinematograficzny charakter. Jego realizacje mają charakter instalacji przestrzennych, w których wykorzystuje ruchomy obraz, specyficzne rozwiązania świetlne i ścieżki dźwiękowe (często w formie winyli). Jego najnowsze realizacje to: serial “Queer Landscapes” (premiera na festiwalu Rencontres Internationales Paris/Berlin w Luwrze i Haus der Kulturen der Welt w Berlinie), “Nonrecognition” (razem z Patem Dudkiem i Jerzym Taborem) - (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie), „Endless - Music for Performers” - zapis improwizacji muzycznych wydanych przez Bocian Records, oraz seria kinematograficznych performansów: „Endless: Day as Days / Night as Nights” i „Wiatr nas łączy” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, kuratorowanych przez Natalię Sielewicz i Paula B. Preciado. W 2018 roku, w ramach wystawy kuratorowanej przez Katarzynę Krysiak, Galeria Foksal wydała jego książkę artystyczną „Endless | The Diary” - mozaikowy zapis rzeczywistych i wyobrażonych wydarzeń z procesu realizacji filmu „Endless”, który artysta sytuuje w kategorii queerowej abstrakcji, rozciągającej doświadczenie szeroko rozumianej tranzycji na najbardziej uniwersalne, egzystencjalne doznanie jednostki. Publikacja była prezentowana m.in. w Benaki Museum (Ateny), oraz w Aperto Raum / Erika Hoffmann Sammlung (Berlin).
Jerzy Tabor - animator, absolwent studiów antropologicznych w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Animacji i efektów specjalnych w Szkole Filmowej w Łodzi - wystawa dyplomowa w Signum Foundation Gallery (2022). Jego prace były prezentowane m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego / oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, na Fotofestiwalu w Łodzi. Prace plastyczne artysty były publikowane m.in. w wydawnictwie „Wormhole” (Kunstakademie Düsseldorf, 2020), „Bezkres” (Fotofestiwal / PWSFTViT w Łodzi, 2021) oraz jako seria unikalnych okładek albumu muzycznego „Nonrecognition”. Jest twórcą animacji i projekcji do przedstawień w Starym Teatrze w Krakowie. Twórca autorskich interwencji animacyjnych i efektów wizualnych w filmie „Endless” i serialu „Queer Landscapes” (reż. Wojciech Puś, premiera w Musée du Louvre, Paryż i Haus der Kulturen der Welt, Berlin w ramach festiwalu Rencontres Internationales, 2021).
Total Fucking Darkness
Wojciech Puś, Jerzy Tabor
Otwarcie: 21.05.2022 (sobota) 14:00-20:00
Czas trwania: 23 maja – 10 czerwca 2022