W ramach bloku PANELE EKSPERCKIE, wraz z Fundacją Artystyczną PERFORM, zapraszamy na drugie w tym roku spotkanie, którego tematem będzie Potencjał sztuki włączającej w aspekcie artystycznym i odbiorczym.
CENTRALNA SCENA TAŃCA |CST-Krytyka i Teoria Tańca, IV edycja 2023
Potencjał sztuki włączającej w aspekcie artystycznym i odbiorczym
panel ekspercki: Marta Seredyńska, Justyna Wielgus, Madi Rostkowska
26 października (czw.), 18:00
wstęp wolny
Potencjał sztuki włączającej w aspekcie artystycznym i odbiorczym
panel ekspercki: Marta Seredyńska, Justyna Wielgus, Madi Rostkowska
26 października (czw.), 18:00
wstęp wolny
Dostępność oferty kulturalnej dla różnych grup odbiorców stała się tematem popularnym w związku z ustawą, która obowiązuje organizatorów wydarzeń od 2019 roku. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami jest istotne zarówno w kontekście budowania publiczności, tworzenia inkluzywnej i atrakcyjnej oferty kulturalnej, jak i otwierania się na działania artystyczne o różnorodnym potencjale.
Jaka jest więc dziś sztuka, którą nazywamy włączającą? Do kogo jest adresowana? Kto ją tworzy? Na te pytania będziemy starały się odpowiedzieć, poruszając zarówno kwestie ogólnej organizacji działań inkluzywnych oraz opierając się na konkretnych przykładach projektów i programów. Omówimy narzędzia, pozwalające na włączanie grup i osób ze szczególnymi potrzebami, nie tylko do odbioru, ale także tworzenia sztuki. Porozmawiamy także o potencjale sztuk performatywnych w temacie inkluzywności.
CST-Krytyka i Teoria Tańca
Cykl rozmów poświęcony budowaniu dyskursu na temat sztuki tańca oraz związanych z nią szerokich kontekstów. Jeden z bloków, które składają się na niniejszy dział, skupiony jest na rozmowach z zaproszonymi gośćmi/gościnami na tematy związane ze sztuką tańca skupiające się na kontekstach społecznych, kulturowych, politycznych.
Biografie ekspertek:
MARTA SEREDYŃSKA - absolwentka kierunków: Wiedza o teatrze oraz Media interaktywne na UAM w Poznaniu, a także polityki społecznej na UW. Doktorantka na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW. Współpracowała m.in. z Malta Festival Poznań, Teatrem Polskim w Poznaniu, warszawską Fundacją Warsaw Bauhaus, Fundacją Scena Współczesna/Teatrem Tańca Zawirowania, Fundacją Szkoła Liderów. Jako autorka tekstów współpracowała m.in. z Didaskaliami, internetowym magazynem Teatralia, portalem TaniecPOLSKA.pl, magazynem Taniec i kwartalnikiem Nietakt. Koordynatorka różnorodnych projektów taneczno-artystycznych m.in. Tanecznych Konfrontacji Europejskich Zawirowania. Prezeska Fundacji Rezonanse Kultury, gdzie koordynuje i produkuje większość projektów. Kuratorka konferencji naukowej Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku organizowanej przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie oraz redaktorka publikacji pokonferencyjnej o tym samym tytule. Członkini Sekcji Tańca i Baletu ZASP. Od 2022 roku kuratorka działu "Krytyka i teoria tańca" w ramach Centralnej Sceny Tańca. W 2022 otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
JUSTYNA WIELGUS - reżyserka, performerka, choreografka, kuratorka, wiceprezeska Zarządu Fundacji Teatr 21. Od 2013 roku współtworzy Teatr 21 oraz Centrum Sztuki Włączającej/Teatr 21. Wraz z aktorami Teatru 21 wykłada "teatr stosowany" na studiach podyplomowych Pedagogika Teatru w IKP UW. Autorka ruchu scenicznego do licznych przedstawień.
MADI ROSTKOWSKA - migająca choreografka, pedagożka tańca współczesnego, performerka, użytkowniczka Polskiego Języka Migowego. Działa głównie w obszarze badania związków między Polskim Językiem Migowym a teatrem. Pomysłodawczyni Projektu Migawki, który łączy świat ciszy i dźwięku w opowieściach. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku choreografia. Instruktorka w projektach Lato w teatrze i Erasmus+. Prowadzi zajęcia taneczne i teatralne dla wszystkich grup wiekowych.
JUSTYNA WIELGUS - reżyserka, performerka, choreografka, kuratorka, wiceprezeska Zarządu Fundacji Teatr 21. Od 2013 roku współtworzy Teatr 21 oraz Centrum Sztuki Włączającej/Teatr 21. Wraz z aktorami Teatru 21 wykłada "teatr stosowany" na studiach podyplomowych Pedagogika Teatru w IKP UW. Autorka ruchu scenicznego do licznych przedstawień.
MADI ROSTKOWSKA - migająca choreografka, pedagożka tańca współczesnego, performerka, użytkowniczka Polskiego Języka Migowego. Działa głównie w obszarze badania związków między Polskim Językiem Migowym a teatrem. Pomysłodawczyni Projektu Migawki, który łączy świat ciszy i dźwięku w opowieściach. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku choreografia. Instruktorka w projektach Lato w teatrze i Erasmus+. Prowadzi zajęcia taneczne i teatralne dla wszystkich grup wiekowych.
projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja IV
kuratorka: Marta Seredyńska
organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
współfinansowanie: m. st. Warszawa
kuratorka: Marta Seredyńska
organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
współfinansowanie: m. st. Warszawa
CENTRALNA SCENA TAŃCA |CST-Krytyka i Teoria Tańca, IV edycja 2023
Potencjał sztuki włączającej w aspekcie artystycznym i odbiorczym
panel ekspercki: Marta Seredyńska, Justyna Wielgus, Madi Rostkowska
26 października (czw.), 18:00
wstęp wolny
Mazowiecki Instytut Kultury | Warszawa, ul. Elektoralna 12
Potencjał sztuki włączającej w aspekcie artystycznym i odbiorczym
panel ekspercki: Marta Seredyńska, Justyna Wielgus, Madi Rostkowska
26 października (czw.), 18:00
wstęp wolny
Mazowiecki Instytut Kultury | Warszawa, ul. Elektoralna 12