Scenariusz Pogrzeb jutro, a śmierć nie przyszła Łukasza Kasprzykowskiego i Lynn Kucharczyk zdobywa Nagrodę Główną 7. Edycji SCRIPT WARS!
O popularności konkursu świadczy rosnąca z roku na rok ilość zgłaszanych tekstów. W tym roku dostaliśmy ponad 80 scenariuszy, spośród których komisja selekcyjna w składzie: Anna Bielak, Bartosz Blaschke, Diana Dąbrowska, Tomasz Kolankiewicz, Joanna Malicka, Maciej Słowiński, Magdalena Wleklik, Michal Artur Zieliński wyłoniła 18 finałowych scenariuszy.
7. edycję Script Wars wygrał duet scenarzystów: Łukasz Kasprzykowski i Lynn Kucharczyk tekstem Pogrzeb jutro, a śmierć nie przyszła.
Jury w składzie: Robert Bolesto, Alicja Gancarz, Aneta Hickinbotham, Arkadiusz Seidler, Anna Spisz, Magdalena Ulejczyk, Mateusz Rakowicz przyznało w sumie siedem nagród, o łącznej puli 58.000 złotych.
Nagrody zostały wręczone w niedzielę 26 listopada na uroczystej gali finałowej festiwalu Cinemaforum.
Laureaci 7. edycji SCRIPT WARS:
- nagroda główna (15.000 zł) – Pogrzeb jutro, a śmierć nie przyszła Łukasz Kasprzykowski i Lynn Kucharczyk
- nagroda druga (10.000 zł) Kodeks – Artur Borowiecki
- nagroda trzecia (5.000 zł) – Forma otwarta Tomasz Jeziorski
- wyróżnienie (3.000 zł) – Sekrety miłośników roślin Przemysław Pełka
- nagroda Audioteki (10.000 zł) – Edelman Mikołaj Jodliński
- druga nagroda Audioteki (5.000 zł) –Samospalenie Bartek Bartosik
- nagroda Studia Produkcyjnego ORKA (10.000 zł) – Kodeks Artur Borowiecki
7. edycję konkursu scenariuszowego Script Wars, podczas której do konkursu wpłynęło 85 projektów, cechowała duża różnorodność pod kątem tematów i gatunków: od propozycji na kino zaangażowane społecznie, biografie tak znaczących osób jak Marek Edelman czy Zofia i Oscar Hansenowie, po historię ze świata fantasy czy antyutopię. W związku z wysokim poziomem złożonych projektów i dużą różnorodnością tematów werdykt komisji poprzedziła długa i merytoryczna dyskusja. Kibicujemy wyróżnionym tekstom, mając nadzieję na jak najszybsze możliwości ich realizacji w postaci produkcji filmowych.
Magdalena Ulejczyk, dyrektorka Mazowieckiego Instytutu Kultury
Cieszę się, że po raz kolejny Audioteka mogła wesprzeć projekt Script Wars, który mam wrażenie, z każdym rokiem coraz bardziej się rozwija. Poziom nadesłanych prac znów był bardzo wysoki i nie było łatwo wybrać zwycięskie projekty. Nagrodziliśmy dwa scenariusze, które – liczymy, że niebawem – powstaną w wersjach audio i nasi słuchacze będą mogli je usłyszeć w formie słuchowiska. Osobiście, jestem bardzo zadowolony ze współpracy z Mazowieckim Instytutem Kultury i mam poczucie, że wspólnie pomagamy środowisku twórców, by ich pomysły miały szanse na realizację. A pamiętajmy, że w naszym przypadku droga od pomysłu do premiery jest o wiele szybsza niż w branży filmowej.
Arkadiusz Seidler, vice-prezes AUDIOTEKA SA, juror
To drugie spotkanie ORKI z konkursem Script Wars. Nagrodzony w zeszłorocznej edycji scenariusz Trochę sensu autorstwa Lynn Kucharczyk jest na dobrej drodze do realizacji, gdyż doczekał się wsparcia ze strony Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, a także znalazł swoich partnerów za granicą - w Czechach, Chorwacji i Niemczech. Znajdowanie tekstów, które tak dobrze rezonują nie tylko lokalnie, ale i na rynkach międzynarodowych to jeden z celów ORKI. Nie mamy również wątpliwości, iż takim scenariuszem jest nagrodzony w tegorocznej edycji Kodeks autorstwa Artura Borowieckiego, dotykający postaw moralnych właściwych ludziom pod każdą szerokością geograficzną. Script Wars jest zatem platformą ujawniającą lokalne teksty o globalnym zasięgu.
Alicja Gancarz, Studio Produkcyjne ORKA, jurorka
Partnerami, a także fundatorami nagród są już tradycyjnie AUDIOTEKA SA oraz Studio Produkcyjne ORKA.
Patronat nad konkursem objęła Gildia Scenarzystów Polskich.