Projekt SCENA START skierowany jest do niezależnych grup teatralnych tworzonych przez młodych artystów, w tym absolwentów uczelni artystycznych.
24 września 2025 r. (śr.) 19:00
Mazowiecki Instytut Kultury| bilety: mik/repertuar
Mazowiecki Instytut Kultury| bilety: mik/repertuar
Wieczór dwóch solowych form tanecznych i dwóch języków ruchu: tańca współczesnego i butoh. Prace Agi Sterczyńskiej i Anny Juniewicz – artystek, które po raz pierwszy spotkały się poprzez cytat:
I dreamt I went to the doctor’s and she gave me eight minutes to live – I’d been sitting in the fucking waiting room half an hour
Sarah Kane, 4.48 Psychosis
Śniło mi się, że poszłam do lekarki i powiedziała, że zostało mi osiem minut życia. Czekałam w pierdolonej poczekalni pół godziny.
Sarah Kane, 4.48 Psychosis w przekładzie Klaudyny Rozhin na potrzeby spektaklu w reż. Grzegorza Jarzyny.
Solo 1: Nothing Left
…besides the leftovers of self that refused to die.
Choreografia i wykonanie: Aga Sterczyńska
Projekt był realizowany ze środków Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca w ramach Programu Wspieranie Aktywności Międzynarodowej.
Choreografia i wykonanie: Aga Sterczyńska
Projekt był realizowany ze środków Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca w ramach Programu Wspieranie Aktywności Międzynarodowej.
Aga Sterczyńska – choreografka, tancerka, improwizatorka, badaczka tańca. W praktyce artystycznej podejmuje tematykę tożsamości, wstydu, (braku) wolności, wewnętrznych stanów liminalnych i nienormatywności.
Działa w Polsce i za granicą. Rezydencje artystyczne realizowała m.in. w Studio Chroma we Francji (Culture Moves Europe), interdyscyplinarnym Lademoen Kunstnerverksteder (LKV) w Norwegii, Kelim Choreography Center w Izraelu i online. Trzykrotnie była beneficjentką Programu Wspierania Aktywności Międzynarodowej Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca. Praca nad solo Nothing left rozpoczęła się w ramach tegorocznego projektu w Centro Nazionale di Produzione della Danza Cango Virgilio Sieni we Florencji zrealizowanego dzięki wsparciu NIMiT.
Działa w Polsce i za granicą. Rezydencje artystyczne realizowała m.in. w Studio Chroma we Francji (Culture Moves Europe), interdyscyplinarnym Lademoen Kunstnerverksteder (LKV) w Norwegii, Kelim Choreography Center w Izraelu i online. Trzykrotnie była beneficjentką Programu Wspierania Aktywności Międzynarodowej Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca. Praca nad solo Nothing left rozpoczęła się w ramach tegorocznego projektu w Centro Nazionale di Produzione della Danza Cango Virgilio Sieni we Florencji zrealizowanego dzięki wsparciu NIMiT.
Solo 2: Nothing’s Right (Handle With Care)
Żart uchylił drzwi. Sen wszedł z buta.
Performans taneczny oparty o butoh – kontrkulturową formę tańca powstałą w Japonii w drugiej połowie XX wieku. Butoh to taniec ciemności, która igra – z oczekiwaniami, z ciałem, z czasem.
Choreografia i wykonanie: Anna Juniewicz
Kostium: Anna Juniewicz
Uwaga: performans Nothing’s Right jest przeznaczony dla widzów dorosłych, zawiera sceny nagości.
Performans taneczny oparty o butoh – kontrkulturową formę tańca powstałą w Japonii w drugiej połowie XX wieku. Butoh to taniec ciemności, która igra – z oczekiwaniami, z ciałem, z czasem.
Choreografia i wykonanie: Anna Juniewicz
Kostium: Anna Juniewicz
Uwaga: performans Nothing’s Right jest przeznaczony dla widzów dorosłych, zawiera sceny nagości.
Anna Juniewicz – tancerka, performerka, artywistka. W tańcu korzysta przede wszystkim z technik butoh, które praktykuje od 15 lat jako taniec prowokacji i zabawy, cienia i zakazanych kolorów.
W roku 2017 na zaproszenie Tetsuro Fukuhary wzięła udział w projekcie rezydencyjnym New Butoh Space Dance w Tokio. Występowała m.in. w Nowym Teatrze, Teatrze Studio, Centrum Manggha w Krakowie, KANAL–Centre Pompidou w Brukseli czy w Tevere Art Gallery w Rzymie. Prezentowała solowe choreografie na międzynarodowych festiwalach tanecznych Butohpolis w Warszawie (2023, 2024) i En Chair et en Son w Paryżu (2023).
Od roku 2021 tworzy kameralne taneczne formy filmowe – w większości reżyserowane, kręcone, tańczone i montowane samodzielnie.
W roku 2017 na zaproszenie Tetsuro Fukuhary wzięła udział w projekcie rezydencyjnym New Butoh Space Dance w Tokio. Występowała m.in. w Nowym Teatrze, Teatrze Studio, Centrum Manggha w Krakowie, KANAL–Centre Pompidou w Brukseli czy w Tevere Art Gallery w Rzymie. Prezentowała solowe choreografie na międzynarodowych festiwalach tanecznych Butohpolis w Warszawie (2023, 2024) i En Chair et en Son w Paryżu (2023).
Od roku 2021 tworzy kameralne taneczne formy filmowe – w większości reżyserowane, kręcone, tańczone i montowane samodzielnie.
SCENA START| Nothing Left / Nothing’s Right
24 września 2025 r. (śr.) 19:00
| Mazowiecki Instytut Kultury | Warszawa, ul. Elektoralna 12
bilety online lub w kasie MIK: www.mik.waw.pl/repertuar
24 września 2025 r. (śr.) 19:00
| Mazowiecki Instytut Kultury | Warszawa, ul. Elektoralna 12
bilety online lub w kasie MIK: www.mik.waw.pl/repertuar
