Tydzień Dziecka to inicjatywa warszawskich instytucji kultury, które wspólnie tworzą i promują wydarzenia kulturalne z okazji Dnia Dziecka. Mazowiecki Instytut Kultury weźmie udział w tegorocznej edycji. 1 czerwca zapraszamy do parku Agrykola na Pyszny Dzień Dziecka – spotkania z czeską literaturą dla dzieci w ramach International Festival of Warsaw oraz Polsko-czeskiej wiosny literatury.
Już po raz czwarty warszawskie instytucje kultury zapraszają mieszkanki i mieszkańców Warszawy do udziału w 4. Tygodniu Dziecka.
Z okazji Dnia Dziecka 36 instytucji kultury przygotowało wspólny program kulturalny dla dzieci, rodziców i opiekunów. W 12 dzielnicach odbędą się 93 wydarzenia: koncerty, pikniki, spektakle, warsztaty, wycieczki oraz wystawy. Program Tygodnia Dziecka został stworzony przez najlepsze artystki, artystów, pedagogów, pedagożki, animatorki i animatorów.
Bogaty program dostępny jest na stronie www.tydziendziecka.waw.pl. Dzięki wspólnej mapie wydarzeń mieszkańcy Warszawy oraz odwiedzający stolicę turyści mają łatwy dostęp do informacji, znajdą dzięki niej odpowiednią propozycję dopasowaną do potrzeb dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, nauczycieli czy opiekunów.
Mazowiecki Instytut Kultury włącza się w inicjatywę Tygodnia Dziecka. 1 czerwca między godz. 11:00 a 15:00 zaprasza na Pyszny Dzień Dziecka na Agrykoli. Wydarzenie wpisuje się w International Festival of Warsaw oraz tegoroczną edycję Polsko-czeskiej wiosny literatury. Pyszne spotkania dla najmłodszych czytelników z Hesią i jej przyjaciółmi z domu dziecka Słonecznik – bohaterami książki Pyszna środa pisarki Ivy Procházkovej w tłumaczeniu Julii Różewicz, która w Czechach doczekała się licznych wznowień i inscenizacji w teatrze lalek. W rolę przewodniczki po świecie, w którym na głowach rosną jabłka, a dzieci znajduje się w pociągu, przy pomocy młodych aktorów z Ogniska Teatralnego „U Machulskich“ wcieli się autorka ilustracji do książki – Kasia Michałkiewicz-Hansen. Podczas spotkań odbędzie się również kiermasz książek Wydawnictwa Afera z Wrocławia.
Inicjatywa Tygodnia Dziecka nie byłaby możliwa bez wsparcia Biura Kultury m. st. Warszawy, dla którego rozwój publiczności (audience development) jest strategicznym priorytetem w ramach Programu Rozwoju Kultury w Warszawie do roku 2020.